lauantai 28. elokuuta 2010

Oma koti kullan kallis

Palasin eilen työmatkalta Tukholmasta. Kävin ostamassa Noa Noan kevättä. Kesällä on mietittävä Joulua ja talvea, syksyllä kevättä jne. vuodenaikojen sekasotkua kauppiaan elämässä.
Anyways...matka meni muuten ihan kivasti, mutta...Päätimme (minä ja äitini) lentää suoraan täältä Lappeenrannasta tai siis yhden mutkan (Riika) kautta Tukholmaan. Se kun on niin kätevää, ei tarvitse ajaa erikseen Helsinkiin.

Täällä kotikentällä ilmoitettiin, että lentokoneeseen on buukattu 14 matkustajaa liikaa ja jos kukaan ei jää vapaaehtoisesti pois niin ne määrätään. Homman nimi oli se, että koneen piti olla 76 paikkainen, mutta konevikojen takia se olikin nyt 50 paikkainen. Tarjosivat bussikuljetusta Helsinkiin ja sieltä sitten Riikan kautta Tukholmaan. EI KÄY, ilmoitin jo heti (hankala asiakas?), koska minulla on tapaaminen samana iltana klo 17 Tukholmassa...EI EHDI! No onneksi tämä nakki ei napsahtanut meille, vaan päästiin matkaan ja Tukholmaan asti ongelmitta :)

Noalla taas iloinen ja mukava tunnelma. Ihanuuksia löytyi ja rahat sain sijoitettua taas muitta mutkitta ;)
Hieman shoppailua ja syömistä ja trendikkäästä ilmapiiristä nauttimista. Kiva oli käydä taas.

Kiva oli myös lähteä kotia kohti...mutta Riikassa olikin ukkosmyrsky ja kone lähti myöhässä. Missasimme siis Lappeenrantaan menevän koneen. Voi hemmetti, mikä järkkääminen alkoi. Työntekijä kaupalle, joku lasten vahdiksi (mies yövuorossa) jne. Not nice! Asiat vinossa, minullako, ehei...samalle lennolle aikonut miekkonen kertoi menevänsä huomenna naimisiin. No, kai ne häät voi viettää ilman sulhastakin ;)
Riikasta sitten lentäen yöllä Helsinkiin, hotelliin nukkumaan ja seuraavana päivänä junalla kotiin. Junassa eteeni sattui vielä tyyppi, joka halusi päästä avautumaan minulle siitä, että puhuin muutaman työpuhelun kaupalle. Se häiritsi häntä, vaikka puhuin kyllä ihan hiljaa :( En tiennyt, että junassa on nykyään puhuminen kielletty. Ymmärrän, jos on yöjuna tai tosi aikaisin aamulla ja ihmiset haluavat nukkua, mutta päivällä!!! Paha mieli siitä tuli :(

OLI SE KYLLÄ TOSIAAN KÄTEVÄÄ! Mutta matkailu avartaa. Se on totta!

Nyt kotona taas :) Ei minusta kyllä reppureissaaja tule koskaan, vaikka kiva on välillä matkustellakin. Pohjimmiltani oon kyllä kotikissa :)
Menin illalla kauppaan ja eteeni osuivat ihanat pinkit Ainot. Ne lähtivät mukaan. Eetulle (toka luokkalainen) ostimme uudet Reinot kouluun sisäkengiksi. Poika yllätti ja valitsi pinkit :) Ne on kuulemma makeet, eikä haittaa yhtään vaikka joku kommentoisi jotain, että muka tyttöjen väriset :D Olimme miehen kanssa iloisia tuosta asenteesta.

Tunnelmallista viikonloppua. Laittakaa kynttilät palamaan ja lämmitelkää viltin alla. Syksy on tullut.

Petra kirjoitti...

Oi ei! Kylläpäs on matka tökkinyt. Toisia pipo kiristää enemmän mutta ei sitä muihin pitäisi purkaa... :(
Ihanaa että Eetu valitsi vaaleanpunaiset. Aivan ihana asenne. Meillä poika 3 lk ja punanen on lempiväri taitaa jossain olla vaaleanpunaista ja pinkkiäkin. Tuntuu että pojat ovat alkaneet niitä nyt pitääkin.

Oikein ihanaa viikonloppua sinne!

Elmiira kirjoitti...

Ihanat nuo Reinot:) Nyt tuikut ulos palamaan. Syksy on todellakin tullut!!

Niina kirjoitti...

Joo, pinkki on poikien mielestä cool :) !
Meillä neljäsluokkalainen osti kouluun uudet farkut MicMacistä ja farkut on violetit ! Ja heti tuli kyselyitä luokkakavereiden äideiltä että mistä ne on ostettu kun oma poika oli kysellyt samanlaisia värikkäitä farkkuja :)